Kan men kipfilet bakken in de oven i.p.v. op de pan???

Beste mensen

Ik heb een microgolfoven met een heteluchtfunctie erin (dus een oven) die ik tot 250 graden kan opwarmen...

Ik vroeg mij af of het mogelijk is om met de heteluchtfunctie kipfilet te kunnen bakken?

Zo ja, hoe warm en hoe lang laat ik deze dan in de oven bakken? En moet daar ook bakboter erbij of hoe zit dat precies in elkaar?

Tips en adviezen zijn welkom...

Toegevoegd na 2 minuten:
Ah ja, om er nog aan toe te voegen; hoe zit het dan met de smaak als de kipfilet in de oven is gebakken? Is het vergelijkbaar met bakken op de pan???

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
75.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet niet of het alleen in de oven kan zonder dat het in de pan is geweest, maar zorg er wel voor dat er iets van spek, vetspek of ander spek, over de kip ligt. Anders word de kip droog. En met spek word hij heerlijk sappig!

Antwoorden (7)

Dat kan ja je moet het tot ongeveer 180 graden voorverwarmen.
De smaak zal bijna hetzelfde blijven.
Kijk anders maar even bij de bron.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Koop een braadzak. Knorr Braadstomen heet het volgens mij! Hoeft geen boter bij! Gewoon hop in de zak kruiden erbij( zitten in het zakje bijgevoegd) en naar wens groenten erbij doen! Lekker met rijst of gebakken aardappeltjes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik doe het nu altijd in de oven! de kruiden kunnen veel beter intrekken dan in de pan. Ik doe het wel 60 minuten op 200° met heel veel kruiden in een braadzaak! de kip is zeer mals en niet droog! smakelijk x
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kipfilet kan je heel goed in de oven bakken.
Erg lekker is het om de kip eerst in gesmolten boter te wentelen en dat te bedekken met een mengsel van
Parmezaans kaas, paneermeel, oregano, zout, peper en peterselie. Leg de kipfilet dan in een ingevette ovenschaal en bak hem in een oven van 200 graden C. Hij is dan gaar in 20-30 min.

Ook erg lekker is het om de kipfilet in een ingevette ovenschaal te leggen, een citroen erover uit te knijpen en te kruiden met citroenrasp, paprikapoeder, Italiaanse kruiden en zout. Afdekken en 2 uur (of een nacht) in de koelkast laten intrekken.
Een roomsausje bereiden van gesmolten boter, waaraan je witte wijn en gesnipperde ui toevoegt, al roerend de uien garen. het vuur iets hoger en wat bloem erdoor kloppen. Geleidelijk room erdoor slaan en melk erbij doen tot je een gladde saus hebt. Een scheutje citroensap erbij en de saus over de kipfilet schenken.
De ovenschaal met alufolie afdekken en alles 30-40 min. bakken op 180 graden C.
amc
12 jaar geleden
Ja! zie bijvoorbeeld:
http://www.kipuitdeoven.nl/category/kipfilet/
De smaak gaat NIET achteruit, integendeel!

Succes! En smakelijk eten!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, lekker, kipfilet uit de oven. Ik wikkel de kipfilet (gesneden in 3 stukken) altijd in de prosciutto ham. 15 minuten op 180 graden....lekker met groente en rijst, of bij risotto....of....overal bij. Kipfilet uit de over zonder iets word iets droger. Maar gewoon lekker hoor. Eet smakelijk!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja lekker,ik maak vaak een pakketje in aluminiumfolie met groente,kruiden,fruit enz erbij.je kunt bijna alle recepten voor kip in de pan ook gebruiken voor kip in de oven.smakelijk eten.